آجر نما ساختمان

آجر نما ساختمان

نکات اجرایی در بندکشی نصب آجرنسوز

_بسیاری از مشتریان ۲ هفته پس از نصب آجرنسوز را بهترین موعد برای بندکشی می دانند.

_ملات های بندکشی ، پودر خشک فرآوری و عرضه بازار می گردند و به هنگام استفاده فقط افزدون آب به آن ها کافی است.

_بیشترین مقدار آب برای ساخت ملات بندکشی ۱۵ درصد وزن پودر خشک است.

_پیش از سپریدن بندکشی بهتر است محل باره نظر نمدار گردد.

_قبل از استفاده از ملات بندکشی باید آن را ورز داد تا از حالت زبری بیرون شود.

آجر نما ساختمان
آجر نما ساختمان

_ چون پودر بندکشی از ترکیبات سیمانی و معدنی تهیه می شود و امکان جذب آب توسط آجرنسوز است پیشنهاد می شود پس از اجرای چند رده آجرنسوز روی آن ها پوشش های پسندیده قرار بگیرد.

_ملات باید باید روی قلم بندکشی پیمان گرفته و سپس آن را در میانی دو شیار آجر نما ساختمان قرار داده و بندکشی را سپریدن داد. عدم رعایت این شیوه مایه کدر شدن رنگ خشت می شود.

_برای تمیز کاری می‌توان بعد از نیمه روز از انجام بندکشی سطوح را به کمک برس مویی نرم پاک کرد.

_کمترین ضخامت بندکشی 4 میلی متر است.

_زمان پسندیده برای کاربرد ملات آماده شده ۳ ساعت است.

_هنگامی که ملات سفت شده است از اضافه کردن آب به آن خوداری کنید و متعلق به برای بندکشی کاربرد نکنید.

جهت نصب آجر نسوز و آجر نما ساختمان کف و دیوار و نصب سنگ آنتیک میتوانید از طریق شماره : ۰۹۱۹۱۹۱۱۹۱۱با پشتیبان های کمپانی آجر نما ساختمان سازه گستر در تماس باشید

 

تست میزان جذب آب آجر نما

یکی از موارد مهمی که اثر دهنده خرید آجر نما با کیفیت می باشد، پایین بودن درصد جذب آب خشت می باشد.

برای متوجه شدن درصد جذب آب آجر، ابتدا یک قطعه آجر را وزن میکنیم . سپس آجر را حدودا 24 ساعت درون ظرف پر از آب قرار می دهیم و بعد از گذشت مدت موعد تعیین شدهآجر نما را خارج می آوریم و آن را به همان صورت وزن میکنیم.

فرمول اندازه گیری جذب آب آجر نمانسوز:   100 * وزن آجر نمانسوز خشک / (وزن آجر نمانسوز-وزنآجر نمانسوز)

هر چه درصد به دست آمده کمتر باشد، فرآورده با کیفیت تری را خریداری خواهیم کرد. در کل آجرهایی که جذب آب کمتر از 15 الی 20 درصدی داشته باشند با کیفیت تر هستند.

تست جذب آب آجر نمانسوز ساختمان

تست مقاومت گرمایشی آجر نمانسوز چیست؟

انواع آجر نمانسوز بخاطر وجود خاک نسوز در ترکیبات خود الی 1300 الی 1400 درجه در برابر گرما اثیر تغییر ناپذیر هستند و همین فرمایش مایه نسوز بودن آن شده است.

آجر نما نسوز با کیفیت و اصل، به راستی نسوز می باشد و در اثیر سوزی ها نمی سوزند و ذوب نمی شوند، همچنین تغییر شکل و فرم نمی دهند. (تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد تحمل حرارت را دارند.)

تست رنگ آجر نمانسوز چگونه است؟

به یک آجر نما نسوز ضربه بزنید الی بشکند، سپس تو آن را مشاهده کنید، رنگ تو خشت نسوز نباید با خارج آن متفاوت باشد. آجری که رنگ درون و خارج یکدستی دارد، یک خشت نمای با کیفیت محسوب می شود.

در کل با یک نگاه کلی به سطح آجر، باید رنگ آجر ها یکنواخت باشد و هیچگونه زائده ای بر روی آن تماشا نشود.

تست توپر بودن آجر نما نسوز چیست؟

سعی کنید یک خشت را بشکنید، اگر داخل آن فضای خالی هستی داشت، پرتو دهنده این است که در ساخت آجر نما نسوز مرحله فشرده سازی آن به خوبی اتمام نشده است. اصطلاحا به این محصول آجر پوک نامیده میشود که نشان دهنده بی کیفتی آجر نما نسوز است. خشت پوک در یخبندان ترک بر می دارد.
یکی دیگر از طریق های فهمیدن معرفی آجر نما نسوز توپر و با کیفیت ضربه زدن دو عدد آجر ظاهر به یکدیگر می باشد؛ در این شیوه اگر صدای یکنواخت و زنگ داری به گوش برسد یعنی آجر نما نسوز با کیفیت و توپر می باشد، ولی با شنیدن صدای بم به پوک بودن و نامرغوب بودن خشت ظاهر پی می بریم.

آزمون تست کیفیت تصادف دو آجر نما نسوز به یکدیگر

بررسی نما آجر نما نسوز ؟

قبل از خرید آجر نمای ساختمان دقت داشته باشید که بر روی سطح آجر نما نسوز با کیفیت نباید گودی و سوراخ ای  داشته باشد.

سطح آجر نما نسوز باید هموار باشد، ولی این بدان معنا نیست که روی آجر صیقلی و لیز و باشد، سطح آجر نسوز باید آجری شکل باشد و کمی نیز زبر باشد. اما در همه سطح آجر نسوز باید ذیل باشد ولی هم تراز و صاف. زبری آجر نما نسوز باعث نصب راحتتر بر روی نمای ساختمان می شود.

تست یکدست بودن رنگ آجر نما نسوز با کیفیت

با کشیدن ناخن بر روی یک تکه آجر نما نسوز، نباید تغییری در ظاهر و شکل آجر نما نسوز اتفاق بیافتد. به این تست، تست سختی آجر نما می گویند که در آن آجرها نباید دچار خراشیدگی شوند. آجری که از این تست به احسان بر بیاید خشت دشوار نامیده می شود.

تست پایداری فشاری و خرد شدن آجر

آجرها به اثناء ساخت تحت فشار قرار میگیرند، فلذا مشخص کردن مقدار مقاومت فشاری آگور لازم و بایسته است.

این آزمایش را فقط با به کارگیری دستگاه های مترقی آزمایشگاهی میتوان اتمام داد. آزمایش مقاومت فشاری مربوط به میزان تحمل آجر نما نسوززمانی که فشاری بر روی آن پرس می شود را مشخص می کند.

به زودی در این مقاله تست کیفیت آجر لفتون نیز اضافه می گردد.

 آجر نما نسوز با کیفیت
آجر نما نسوز با کیفیت

انواع آجر نما نسوز

نوع آجر به سبب شرایط ساخت و تولید، نسوز است و در برابر گرما مقاومت بسیار فوقانی دارد. علاوه بر مقاومت در مساوی حرارت، انواع آ‍‍ژیانه نسوز، در مساوی سایر خطرات و آفت های محیطی نیز مقاومت زیاد زیادی دارد و همین مقاومت و استحکام یگانه از ویژگی های مثبت این گونه آجرها می باشد. آجر نسوز متشکل از پایه و بنیانی رسی (خاک رس)، خاک نسوز و دیگر موارد افزودنی می باشد. به پایداری بالای آجر نما نسوز اشاره کردیم و باید بگوییم به انگیزه همین مقاومت و استوار بالا، در ساخت کوره ها و بخش های صنعتی نیز باره استفاده قرار می گیرد و می طاقت متعلق به به عنوان نوعی عایق گرمایشی کاربرد نمود.

آجر نسوز چنان که پیش تر نیز اشاره کردیم، گونه ها گوناگونی دارد و احد از انگیزه ها استقبال فعالان صنعت ساختمان سازی و معماران و نیز خریداران و مصرف کنندگان تنوع بالای این فرآورده می باشد. همین تنوع و گوناگونی سبب شده تا انواع سلیقه ها را پوشش دهد و هر کس آجر نما متناسب با اراده و سلیقه ی خود را بیابد و خریداری نماید.

 

آجر نما ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس