آجر نما قزاقی

آجر نما قزاقی

درباره آجر نما قزاقی

چگونه میشه به بازار سازه گستر اعتماد و خرید کرد؟

با تماس تلفکس:36753642-021 شماره شرکت:  ۰۹۱۹۱۹۱۱۹۱۱شماره سایر مشتریان دریافت و اطمینان اغلب حاصل نمایید.

و داشتن نماد اعتماد

آیا آجر نما قزاقی یا آجر سنتی شما مناسب هر شرایط آب و هوایی است؟

سازه گستر با توجه به شرایط آب و هوایی ناحیه شما آجر مناسب را به عرضه میکند

آجر نما قزاقی شوره میزند؟

هرگز ، خاک آجرهای سازه گستر مرغوب است و به هیچ عنوان شوره نمیزند.

طریقه تولید آجر نما قزاقی

در ابتدا خاک رس  جاسازی شده ، و بعد متعلق به از خاک گل تولید میگردد و تو قالب های چوبی قرار میگیرد و بعد از خشک شدن خشت ها قزاقی در کوره قرار گرفته ، در واقع مدت سررسید پخت آجر نما قزاقی رنگ آجر را مشخص مینماید.

 

آجر قزاقی یا آجر سنتی چیست؟

آجرهای قزاقی به صورت دستی فرآوری میگردد . در ایران باستان استفاده از خشت های دست ساز برای ساختمان سازی مرسوم بوده است.این آجرها در مساوی نورمستقیم آفتاب خشک میگردیده و با پیشرفت علم ، این آجرهای خشتی پخته می شده تا در برابر عوامل محیطی مستحکم تر شوند. بناهایی که در ایران موجود می باشد حائز دیرینگی بیش از هزار ساله است و در آن ها از آجرهای قزاقی دست ساز و آجرهای سنتی  استفاده  میشده،آجر های قزاقی از لحاظ ثبات زیاد بالا میباشند.

 

رايج ترين آجر دستي سنتي آجر قزاقي است كه بصورت توپر و به شكل مكعب مستعطيل توليد مي شود معمول ترين اندازه آجر نما قزاقی  5/5*20 و در ضخامتهاي 10 و 5/5 و 3/5 سانتيمتر و نوع ديگر آن آجر ختايي مربعي شكل 20*20 با ضخامت 4/5 سانتيمتر مي باشد.

 

 

تاریخچه آجر نما قزاقی

آجر قزاقی از کهن ترین آجرهای سنتی ایران می باشد.در سررسید ورود قزاق ها ، قزاق ها سربازخانه شان را با نوعی آجر با ابعاد 5*10*20 میساختند و بعد متعلق به این آجرها به آجر قزاقی معروف شد و با پروا به قدمت این نوع آجرها، جز خشت های سنتی دسته بندی میشوند.

از ویژگی های آجرهای قزاقی سازه گستر ، نزدن شوره ، نداشتن آلونک ، رنگ تغییر ناپذیر و مقاومت در برابر یخبندان و آب می باشد.

سازه گستر با توجه به احیای نزاکت سنتی ایرانی اقدام به فروش انواع آجر های قزاقی و آجرهای سنتی  نموده است.از این آجرها برای نما جدید و وانگهی مرمت و بازسازی نماهای سنتی کهن به کار می رود.درروایتی دیگر تاریخچه این آجرها به دوره ساسانیان مفتوح میگردد که متعلق به ها در بنا های عظیمی مانند : طاق کسری ، پلهای دختر ، گنبد کاووس ، مسجد جامع اصفهان و یزد استفاده شده است.

 

آجر نما قزاقی
آجر نما قزاقی

حس کهنه ، حس سنتی و حس آرامش، زیبایی ساختمان های قدیمی و هزاران دلیل باعث شده که با توجه به گسترش روزافزون  آجر نما و امروزین ، هنوز آجرهای قزاقی جایگاههای خود را حفظ و خواهان زیادی داشته باشند.روزانه بسیاری از مشتریان برای ساختمان های مختلف از دسته ، رستوران ، ویلا ، خانه شخصی و ……… به ما مراجعه و آجر قزاقی درخواست می نمایند.

تنوع آگور قزاقی

در قدیم احتمالاً ابعاد اجر قزاقی محدوده و در حد کف فرش با ضخامت های محدوده بوده است ، اما هم اکنون هم از لحاظ ابعاد و رنگ و تنوع طرح ، گوناگون می باشد.آجر قزاقی کف فرش، آجر قزاقی کامل ، آجر قزاقی ال ، آجر قزاقی طرح دار، آجر قزاقی دور ستون ،آجر قزاقی پلاک، در رنگ های قرمز، اخرایی ، زرد و گلبهی نمونه های از این تنوع می باشند.البته از قدیم لغایت کنون آجر قزاقی اغلب با رنگ زرد شناسایی می شود. هم مشتریان در کنار تنوع رنگی آجر قزاقی ، هم چنان خاستار رنگ زرد این آجر می باشند و احتمالاً میشود گفت آجر قزاقی را با رنگ زرد این آجر می شناسند.

 

سازه گستر آمادگی خود را برای مشارکت با مساجد و بناهای سنتی و میراث فرهنگی اعلا م می دارد.برای مشاهده  قیمت آجر قزاقی کلیک نمایید.

ابعاد آجر نما قزاقی

استفاده از آجر در معماری ایرانی مرسوم بوده است. این آجرهای که در ساختمان های سطح شهر دیده می شود پیشتر ها به صورت آجر جلو آفتاب مستقیم خشک می شد اما با مرور زمان آجرها را در کوره می پختند لغایت مقاومت و استحکام آن بالا رود و از دوام فوقانی برخوردار شود.

امروزه آجر قزاقي سنتي در طرح ها و اندازه هاي متنوعی براي ترميم ساختمان ها و نماي ساختمان هاي بازپسین ساز باره استفاده قرار می گیرد. آجر قزاقی بصورت توپر و به شكل مكعب مستعطيل توليد مي شود که  معمول ترين اندازه آجر قزاقي 5/5*20 و در ضخامت هاي 10 و 5/5 و 3/5 سانتيمتر و نوع ديگر آن آجر ختايي مربعي شكل در اندازه 20*20 با ضخامت 4/5 سانتيمتر تولید می شود. خشت قزاقي در سه سايز پلاك٬ نيمه٬ كامل تولید می شود. قیمت این مصالح با پروا به سایز و رنگ آن‌ها متفاوت است.

 آجر قزاقی
آجر قزاقی

آجر نما قزاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس